Inleiding
De begeleiders van Unaty zetten zich in om u de best mogelijke begeleiding te bieden. Toch is het mogelijk dat u niet tevreden bent. We vinden het heel belangrijk om dit te horen. Zo kunnen wij onze zorg verbeteren en de kwaliteit van onze begeleiding garanderen.
In gesprek met de begeleider
Bent u ontevreden over de begeleiding? U kunt dit altijd bespreken met uw begeleider. Onze begeleiders doen altijd hun best om kwalitatieve begeleiding te bieden. Zij staan dan ook open voor feedback en kritiek, dit is voor ons heel leerzaam. Mocht er ontevredenheid over de begeleiding spelen dan horen we dit heel graag. Vertrouwen en openheid hiertoe vinden we ontzettend belangrijk. Samen bespreken we de moeilijkheden of twijfels die u ondervindt. U geeft aan waar u tegenaan loopt en hoe u dit anders zou willen zien, en samen gaan we dan op zoek naar een oplossing waar iedereen tevreden mee is.
Met iemand erbij
Vaak is een gesprek met de begeleider al genoeg om uw klacht op te lossen. Soms kan het echter voorkomen dat u er niet samen uitkomt. U kunt dan een gesprek aangaan met een extra partij die aanschuift bij het gesprek, zoals een familielid, andere begeleider of zelfgekozen derde.
Klacht
Leidt ook een gesprek met een derde partij niet tot het gewenste resultaat, of hebt u het idee dat Unaty zich niet aan de Beroepscode houdt? Unaty is aangesloten bij de klachten- en geschilleninstantie De ZorgProfessional. Als u een klacht over een begeleider hebt en hier zelf niet uitkomt met Unaty, informeer dan naar de betreffende regeling. U kunt zich ook wenden tot de NVPA of het SKJ waar Unaty bij aangesloten is. Voor tuchtzaken kunt u zich wenden tot het TCZ of het tuchtcollege van SKJ.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]